divendres, 9 de novembre del 2007

25 d'Octubre

La setmana passada no vaig poder anar perque vaig tenir un accident i em vaig aver d'anar a urgencies aquella tarde, no va ser greu, només va ser inflamació al tendó.

Avui ens hem centrat en l'infancia, no recorda molts detalls, però em va explicar bastant.

INFANCIA:

El 25 de Juny de l'any 1929 va neixer Assumpció Planell. VA neixer aqui Manresa. Ella és la tercera de 7 germans.

Durant la guerra anava molt a jugar a cuc i amagar, al Narro (tres en ratlla), jugava també a la serp al carrer creu guixera, sobre l'estació dels catalàns. Avanç de la guerra va anar a Parbuls. Les monjes ensenyaven l'abecedari. 6 anys quan va començar la guerra el se pare era pagés i anava al carrer i al camp, hi havia una casa al parc de l'agulla on anava sobint a jugar.

Un cop van vir a fer un registre durant la guerra per si tenien algo religiós. No sabia parlar castellà. El dia que van bombardejar van anar tots al camp a una casa, als baixos. Una anecdota: recorda uns avions que passaven sobre la casa al camp, eren 5. Sempre que escoltava els avions passar s'amagava sota el llit. Quan va acavar la guerra va començar a anar a l'escola als infants, només eren noies. Els xicots van anar uns anys a una academia a Cots. Van passar els anys i poc a poc van començar a treballar. La segona dels germans va començar a cosir a la modista Mir i va arribar a ser modista. Assumpció treballava a una fabrica i també anava a cosír per ella, per fer-se la roba.